TEHNICE SI FOLOSITOARE

…luni, in jurul pranzului, m-am dus spre aeroport cu taxiul, aveam de calatorit in jur de 20 de ore(minim). Prima escala era Santiago de Chile – Lima, Peru. Aterizarea la Lima a fost una foarte frumoasa, cu apusul pe malul oceanului Pacific de Sud. Totul era portocaliu. Totul. Peste inca doua ore m-am imbarcat in zborul de noapte spre Madrid, cu loc la geam. Eram plina de emotie si nostalgica pana la cer si inapoi. Va marturisesc ca am plans. Dupa 3 filme si un somn de cateva ore bune, am ajuns la Madrid si m-am imbarcat in Blue Air-ul viitorului, zbor care m-a scos din minti: plin de tarani care scuipau pe jos in avion seminte, tigani care mai de care mai galagiosi si mame cu copii. Un vis! Sa nu care cumva sa uit de unde am plecat!

Cam asta a fost prima mea aventura, de trei saptamani pe continentul sud american. M-am gandit sa va scriu acum si cateva detalii tehnice, poate cineva care citeste va pleca la randul sau, in aceeasi directie.

1. Motivul pentru care vrei sa pleci?

Nu e niciodata clar. La mine se stransesera multe chestii de viata si sufeream si de un mare, foarte mare dor de aventura.

2. Biletele de avion

Sa fii destept, si cumpara-le cu 3 luni minim inainte, ducandu-te si stand langa domnisoara de la agentie. Cauta cu ea bilete, rute, variatiuni pe teme si tot felul de conexiuni. Asta daca nu vrei sa dai 1600 de Euro minim ( KLM, Air France etc). Eu am dat 1000 Euro dus-intors.

Biletele de avion de pe Europa le poti lua la un low cost, iar pentru transatlantic poti folosi Iberia. Pentru continentul sud american, te-as sfatui sa gasesti pe cineva de acolo care sa iti cumpere biletele, deoarece atunci cand vei cauta bilete de aici din Romania, vor fi cu 100 Euro mai scumpe. Mai ales pentru ca esti din estul Europei.

3. Cazarile

booking.com e Biblia. Asigura-te ca inainte sa pleci, ai citit suficient de mult incat sa iti dai seama despre unde te duci si ce este de facut acolo. Pentru desert ai San Pedro de Atacama, un oasel mic si plin de hostal-ulri (asa le zice acolo, hostal-uri, nu hostel-uri) si agentii turistice, fiecare are site-ul lui sau oferta pe booking.com. Si in principiu fiecare hostal are si agentia proprie de turism. Pe noapte costa in jur de 14 $, in sezon, camere de 4 paturi, etajate – bunk beds.

4. Bagajul si imbracamintea

O alta Biblie a calatorului roman prin lumea mare ar trebui sa fie Decathlonul. Cel mai destept este sa te imbraci in straturi. Hainele sa fie din materiale impermeabile. gasiti la Quechua tot ce va trebuie: de la pantaloni, incaltamintea de tracking, geaca anti vant si ploaie, bluzele termice, polar, costum de baie, papuci etc. In principiu cu 150 de Euro te poti echipa suficient incat sa rezisti unor tranzitii de temperaturi de la -5 grade la 30 de grade. Si nu uita, mai bine ai ce sa dai jos decat sa mori de cald, in desert.

Bagajul trebuie sa fie foarte usor. Eu am plecat cu un bagaj tip troller, marime mare, in care, pe langa haine si ce mai aveam nevoie, am bagat si un rucsac de 60 de litri, tot de la Quechua si un ghiozdan mic pentru chestii uzuale (apa, aparat foto, suveniruri etc.) Apropos de suveniruri, ai grija ce cumperi, pentru ca pe zborurile cu Wizz si Blue Air nu ai voie sa iei bagaj de mana decat un rucsac.

Renunta la tot ce inseamna greutate, cum ar fi: sampon si balsam (dupa caz), inlocuieste spray-ul cu stick-ul.

Nu uita sa legi de rucsacul tau SACUL DE DORMIT. Iti va face noptile din desert mult mai usoare si comfortabile.

5. Harta mereu cu tine

Daca ai pus mana si te-ai documentat inca de pe vremea cand toata calatoria era un plan sau un vis, inseamna ca ti-ai dat seama ca ai nevoie de o harta in permanenta cu tine. Toate hartile sunt mai mult decat binevenite. Vei intelege ca nu te poti baza mereu pe ajutorul altora, iar ideea unei astfel de calatorii este sa te descurci pe fortele proprii. Sau cel putin asa a fost pentru mine.

6. Urcatul la altitudine

Tranzitia de la 2600 de metri (Desertul Atacama) la 5000 de Metri (Bolivia) nu este una foarte usoara sau normala. Eu am fost norocoasa, insa pentru colegii mei de caravana, care se vaitau de maxime dureri de cap si stomac, niste frunze de Coca sau bomboane de Coca ar fi fost o mana cereasca. Se gasesc local la orice colt din San Pedro. Cand ajungi la 5000 de metri si te dai jos din masina, ai sa realizezi ca aerul este complet diferit iar respiratia va trebui calculata. Nu alerga, nu face miscari bruste si sub nicio forma nu tipa.

8. Bani.

In Santiago de Chile vei plati peste tot cu cardul, insa este foarte bine sa ai si ceva pesos la tine.

In San Pedro de Atacama situatia sta usor diferit. Acolo dolarul face legea. Si nu orice fel de dolar, ci bancnota noua, netezita, dreapta si sub nicioforma rupta sau indoita. Altfel, nu o vor accepta. Circuitele turistice le-am platit in dolari (-TVA). Ei iti cer pesos, tu sa insisti sa dai dolari. In San Pedro vei gasi 3 bancomate. Nu functioneaza mereu, insa unul sigur va fi disponibil.

7. Generale

Oamenii sunt ok pe acolo, sunt foarte obisnuiti cu turistii de toate natiile. ca nu mai vazusera ei romance roscate pana atunci, ei bine, sa zicem ca le-am infaptuit si acest lucru. Sunt dornici sa ajute, insa la sfarsitul discutiei s-ar putea sa iti ceara un mic bacsis (collaboration) pentru serviciile si informatiile oferite. Cel mai bine este sa mergeti la agentiile de turism.

Nu uita sa iei cu tine crema anti bronzanta. Pe mine vantul in combinatie cu soarele puternic m-au cam ars de aveam crusta pe fata. Deci crema e Dumnezeu.

Te sfatuiesc sa ai o borseta cu tine, in care sa porti mereu pasaportul, banii, actele si ce mai ai pretios. Din ghiozdan s-ar putea sa ti le suteasca imediat. Pentru ei ghiozdanul este mult mai atractiv in acest sens. Eu in hostal dormeam cu ea langa perna. Nu strica niciodata sa fii precaut.

Daca cumva mai aveti intrebari despre chestii tehnice si de organizare, va rog, fara nico problema, sa-mi scrieti. Abia, abia astept sa stau la taclale cu cineva care sa fie pasionat ca si mine, de calatorii.

Un gând despre &8222;TEHNICE SI FOLOSITOARE&8221;

Lasă un comentariu